Pitanja i odgovori |
1. Što su nekretnine? 1. Što su nekretnine? 2. Što je upravljanje nekretninama – zgradama i zašto je ono nužno? 3. Koji su temeljni dokumenti o upravljanju zgradama?
Na međusobne odnose suvlasnika koji nisu utvrđeni ovim Ugovorom, primjenjuju se opća i posebna pravila o upravljanju suvlasničkom stvari Zakona i odgovarajuća pravila drugih propisa.
Na pitanja koja nisu utvrđena ugovorom o upravljanju zgradom primjenjuju se odgovarajuća pravila o nalogu, Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, Zakona o obveznim odnosima, te drugih propisa.
4. Kako se sklapa ugovor o upravljanju zgradom? 5. Tko su vlasnici, suvlasnici i etažni vlasnici zgrade? 6. Koje su obveze vlasnika – suvlasnika? 7. O čemu i na koji način odlučuju suvlasnici?
Odluke o poduzimanju redovnih poslova upravljanja smatraju se donesenim kada se za njih izjasne suvlasnici koji zajedno imaju većinu suvlasničkih dijelova. Za donošenje odluka o poduzimanju izvanrednih poslova upravljanja potrebna je suglasnost svih suvlasnika. Iznimno se o poduzimanju poboljšica može odlučiti većinom glasova suvlasnika koji zajedno imaju većinu suvlasničkih dijelova, ako će oni sami snositi troškove, odnosno ako se ti troškovi pokrivaju iz pričuve, kako time ne bi ugrozili mogućnost da se iz pričuve podmire potrebe redovnog održavanja, te ako poboljšice neće ići suviše na štetu nadglasanih suvlasnika.
Zajedničke dijelove i uređaje, odnosno nadstojnički stan te zemljište koje služi zgradi suvlasnici će koristiti pod uvjetima i na način koji će se utvrditi u ugovoru. Suvlasnici su suglasni uspostaviti vlasništvo posebnog dijela nekretnine odnosno pretvoriti etažno vlasništvo stečeno po prijašnjim propisima u vlasništvo posebnog dijela nekretnine prema novom sustavu sadržanom u Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (NN 91/96), te su suglasni da se u tu svrhu poduzmu sve potrebne radnje prema pravilima struke, među kojima posebice elaborat o etažiranju. 8. Tko može biti upravitelj? 9. Koje poslove obavlja upravitelj?
U svrhu izvršenja navedenih poslova, upravitelj će organizirati cjelodnevno dežurstvo (24 sata),
uključujući nedjelje, državne blagdane i neradne dane. Upravitelj će na zahtjev i uz pristanak svih suvlasnika obavljati i poslove izvanrednog održavanja zgrade, što će se regulirati posebnim ugovorom, kojim će se utvrditi i odgovarajuća naknada upravitelju. Suvlasnici mogu posebnim ugovorom povjeriti Upravitelju da u njihovo ime i za njihov račun obavi i druge poslove vezane za njihova vlasnička prava na zgradi. 10. Tko je predstavnik suvlasnika? 11. Koja su prava i obveze predstavnika suvlasnika?
Predstavniku suvlasnika može imati mjesečnu naknadu iz sredstava pričuve, koja se u praksi kreće oko 10% od iznosa ukupne mjesečne pričuve zgrade. Predstavnik suvlasnika ne može donositi odluke umjesto suvlasnika. Za svoj rad predstavnik suvlasnika odgovara suvlasnicima. Predstavnik suvlasnika sklopit će s upraviteljem ugovor o upravljanju zgradom u ime i za račun suvlasnika.
12. Koji je odnos predstavnika suvlasnika i upravitelja? 13. Što je pričuva te kako se obračunava i prikuplja? 14. Što se plaća iz pričuve? 15. Koliko iznosi naknada upravitelju? 16. Da li zgrada mora biti osigurana? 17. Da li zgrada mora imati protupožarnu zaštitu? 18. Što radi dimnjačarska služba? 19. Kada se provodi deratizacija i dezinsekcija? 20. Da li je potreban redovni mjesečni servis dizala? 21. Tko provodi redovnu godišnju kontrolu dizala? 22. Koji su glavni problemi na i u zgradama?
23. Kako riješiti glavne probleme na i u zgradama? |
KONTAKT
Ulica slobode 5, 21000 Split, HR
Telefon: +385 21 483074
Fax: +385 21 314780
Radno vrijeme:
Pon-Pet: 7:00-15:00
Dnevni odmor: 10:30-11:00
Petak je neradni dan sa strankama